جلسه هفتگی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با مدیرعامل جدید شرکت عمران آب و خدمات کیش

| بیست و یکم خرداد ماه 1403

به نام خدا 

 روز دوشنبه 21 ام خرداد ماه ، انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش در جلسه هفتگی خود میزبان آقای دکتر مهدی احمدی مدیرعامل جدید شرکت عمران آب و خدمات شهری بود. در ابتدا آقای قریب معرفی مختصری از انجمن و اهداف آن را بیان نمود و آمادگی انجمن را برای ارائه مشاوره و همفکری با مدیران سازمان درجهت نیل به اهداف عالیه سازمان و استفاده از تجربیات و راههای عملی سرمایه گذاران و کارآفرینان که چندین دهه از عمر و سرمایه خود را در جزیره کیش گذرانده و نسبت به آن احساس مسئولیت دارند نمود.سپس به مسائل و مشکلات عدیده ای که درحال حاضر جزیره کیش درارتباط با مدیریت شهری و سیمای شهری بعنوان قطب گردشگری کشور با آن دست به گریبان است اشاره نمود. ازجمله : حمل و نقل فرسوده و عدم جایگزینی وسایل نقلیه عمومی جدید ، وضعیت بسیار نامناسب آسفالت خیایانها و معابر و گذرگاههای اصلی شهر ، عدم روشنائی بخش مهمی از معابر و ازکارافتادگی بسیاری از سیسمهای روشنائی خیابانها که در طول شب باعث بروز تصادفات و اتفاقات ناگوار می گردد ،  عدم رسیدگی به فضای سبز و رها کردن آن ، وضعیت نامناسب جمع آوری زباله و پسماندها و همچنین سیمای نامناسب تجهیزات مربوطه ، هوشمند سازی جزیره و در حوزه شهرسازی ؛ مسائل و مشکلات سازندگان در اخذ پروانه های ساختمانی ، تمدید مجوزهای ساخت ، جرائم سنگین دیرکرد و هدررفت پروژه ، تعطیلی بدون علت و طولانی پروژه ها ، کشاندن سازندگان و سرمایه گذاران به محاکم قضائی  از جمله مواردی بود که به آنها اشاره شد .وی تاکید نمود باتوجه به شناخت نسبی و بررسی سوابق مدیرعامل جدید که خوشبختانه در حوزه فعالیت فعلی ، تجارب و آموزه های خوبی دراختیار دارند و همچنین حمایت و پشتیبانی اعضای انجمن که همواره درکنار سازمان و مدیران آن بوده می توان گامهای مفید و اثرگذاری در حوزه خدمات شهری برداشت و انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش بعنوان بازوی حمایتی ، مشاوره ای و پشتیبانی آمادگی خود را در این زمینه اعلام می دارد. 

آقای احمدی هم با اشاره به بودجه تخصیص یافته به شرکت عمران آب و خدمات کیش ، گفت مبلغ شرکت بودجه در سال 1403 معادل 1600 میلیارد تومان است که تقریبا  30 درصد آن شامل حقوق و دستمزد پرسنل ، 30 درصد نیز امور جاری و فضای سبز و 40 درصد ه پروژه های عمرانی  نظیر آسفالت خیابانها ، سنگ فرش نمودن پیاده راه ها ، مدیریت منابع آبی جزیره ، نگهداری شبکه توزیع آب ، گسترش و بهینه سازی سیستم فاضلاب و چند پروژه مرتبط با این موارد می گردد و متاسفانه هیچ بودجه ای برای پروژه های جدید در سطح جزیره وجود ندارد .

وی گفت طی یک ماه گذشته به اطلاعات خوبی از گزارشات معاونین و کارشناسان و جلسات برگزار شده بدست آورده و براساس آن اولویتهائی را برای شرکت عمران مشخص کرده اند که می توان اهم آنها را بدین صورت بیان نمود :

1- توسعه سرانه های خدمانی دراختیار : که علاوه بر فضای سبز شامل توسعه فضاهای فرهنگی ، فضاهای ورزشی ، فضاهای آموزشی می شود.

2- توسعه حمل و نقل شهری و بهبود آن : این اولویت علاوه بر ناوگان حمل و نقل عمومی ( تاکسی و مینی بوس ) فضاهای دراختیار یعنی مرمت و روکش نمودن آسفالت خیابانها و معابر شهری نیز می شود.

3- افزایش تاب آوری شهری : ارائه خدمات ایمنی مناسب ، خرید و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی که باتوجه به گسترش ساخت و ساز و بلندمرتبه سازی بسیار لازم و ضروری می باشد.

4- ارتقاء وضعیت زیست محیطی جزیره : در بخش جمع آوری و دفع زباله ، بهبود سیمای شهری ، حفظ و نگهداری اکوسیستم باید بتوانیم به استاندارهای بین المللی نزدیک و الگوهای موفق آنرا در جزیره پیاده نمائیم. 

5- هوشمند سازی جزیره :در این بخش تاکنون بسیار ضعیف عمل شده و حتی درحد ارائه خدمات الکترونیک هم نیست ولی باتوجه به فرهنگ و بستر موجود آن در جزیره ، می توان با تجهیز امکانات عملیاتی نمود.

6- تعریف پروژه های محرک توسعه : تحریک سرمایه گذاران به انجام پروژه های توریستی و گردشگر پذیر ، حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران با دادن تسهیلات و امتیازات جهت اتمام پروژه ها.

سپس اعضای انجمن ضمن معرفی اجمالی خود و پروژه های انجام شده یا دردست اقدام خود ، نظرات و پیشنهاداتی در حوزه کلان جزیره و برون رفت از مسائل درگیر فعلی بیان نمودند . تعامل سازمان و سرمایه گذاران مهمترین موردی بود که هریک از اعضا به گونه ای به آن اشاره نمودند. جلوگیری از توقف عملیات ساختمانی پروژه های فعلی ، همفکری و مشورت با سرمایه گذاران و پیشکسوتان جزیره برای حل و فصل مسائل سرمایه گذاران و عدم ارجاع آن به محاکم قضائی ، ایجاد منابع درآمد پایدار با توسعه فضاها و مراکز گردشگری ، کوچک نمودن بدنه سازمان و برون سپاری و فرآیندسازی امور سازمان و ارگانهای زیر مجموعه ، نظارت جدی بر زیرمجموعه تحت مدیریت ، تسهیل سرمایه گذاریهای فعلی و بررسی مشکلات آنها ، جلسات منظم با سرمایه گذاران و کارشناسان مربوطه جهت حل و فصل مشکلات از جمله مواردی بودند که اعضای انجمن به آنها اشاره نمودند. 

در پایان آقای احمدی اظهار امیدواری نمود با همفکری و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران ، بتواند در دوره مدیریتی خود کارهای مفید و مثمرثمری را به انجام برساند.