جلسه هفتگی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش در مهرماه

| شانزدهم مهر ماه 1403

به نام خدا
جلسه هفتگی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش، عصر روز دوشنبه ۱۶ مهرماه در محل دفتر انجمن تشکیل شد. در ابتدای جلسه، آقای علی ربیعی، بعنوان عضو جدید انجمن که در زمینه ساخت و ساز در جزیره سرمایه گذاری و فعالیت دارد، رزومه مختصری از فعالیتهای خود و شرکت کامتینا را بیان کرد. پس از آن،  آقای جهان تیغی مدیر مسئول نشریه اندیشه کیش و پایگاه خبری اندیشه کیش که سالهای متمادی در عرصه خبر و رسانه فعالیت دارند، گزیده ای از فعالیت های خود دراین مورد را عنوان کرد. وی همچنین ، پلتفرم " گردشگری و سرمایه گذاری بین المللی کیش " را معرفی کرد. ساخت این پلتفرم که از سال 97 و با هدف جذب گردشگر خارجی و سرمایه گذار خارجی شروع شده و  تمام اموری را که یک گردشگر خارجی برای سفر به ایران لازم دارد برای وی فراهم می نماید. معرفی اکوسیستم و آب و هوای کیش ، نوع فرهنگ و زیست بوم آن، هتلها ، مراکز اقامتی و تفریحی و هنری ، نحوه تهیه بلیط و هماهنگی بازدید و استفاده از تفریحات دریائی  غیره ، مهمتر از همه پرداخت هزینه ها و تبدیل ارز جهت استفاده در داخل کشور ، و هرآنچه که یک توریست جهت سفر به یک کشور نیاز دارد در این پلتفرم دیده شده و قابل استفاده است. این پلتفرم در بستر بلاکچین است و در مرحله بعد حتی برای گردشگران داخلی نیز قابل تعریف و استفاده خواهد بود.
پس از ارائه توضیحات آقای جهانی مقرر شد کارگروهی از تعدادی اعضای انجمن با وی جلساتی گذاشته و ضمن دریافت اطلاعات دقیقتر، جهت حمایت و توسعه این پلتفرم تصمیم گیری نمایند.
سپس خانم اجتهادی درمورد همایش گردشگری هوشمند که طی 26 و 27 مهرماه در سالن همایشهای کیش برگزار خواهد شد توضیحات کاملی ارائه نمود . در این همایش 2 روزه که با همکاری انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش برگزار می گردد مباحثی چون مسیر گردشگری و آینده پژوهی کسب و کارها در عصر هوش مصنوعی در زمینه های مختلف توسط مدرسین و سخنرانان به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
در ادامه آقای میلاد مساوات مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه دهندگان هوش مصنوعی ، اهداف و چشم انداز تشکیل این تعاونی را بیان و اظهار امیدواری کرد با استفاده از تجارب و راهنمائی های  اعضای انجمن ، در آینده شاهد رشد و شکوفائی این تکنولوژی نو و بسیار کاربردی در عرصه های اقتصادی جزیره کیش باشیم.
پایان جلسه نیز اختصاص داشت به صحبتهای نمایندگان بیمه دی که درخصوص بیمه تکمیلی کارکنان شاغل در اصناف ، پیشنهادی را با حداکثر تخفیف آماده و توضیحاتی درمورد پوششهای بیمه ای آن ارائه نمودند. مقرر گردید روسای تشکلها و سایر اعضای انجمن این طرح را با زیرمجموعه های خود مطرح و درصورت موافقت و برای بهره مندی از پوششهای بهتر ( با قیمت پائین تر ) نتیجه را هرچه زودتر اعلام نمایند.