جلسه مشترک انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با نائب رئیس و روسای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران

| سی ام اردیبهشت ماه 1403

به نام خدا

روز یکشنبه ، 1403/02/30 و در آستانه آغاز بکار اولین نمایشگاه بین المللی گردشگری در کیش ، انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش میزبان تنی چند از روسای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران بود. 

در ابتدای این جلسه ، آقای قریب دبیر کل انجمن ضمن خیرمقدم به حاضرین ، عنوان نمود که اتاق بازرگانی باید کمکی در رفع محدودیتها در حوزه گردشگری باشد . وی به پلمپ مراکز تفریحی ، کاهش چشمگیر پروازها و درنتیجه کاهش ورود گردشگر به جزیره اشاره و خواستار همکاری طرفین  و برنامه ریزی جهت حل و فصل این مشکلات و رونق گردشگری شد . 

پس از آن آقای شهاب علی عرب ، نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران ضمن معرفی اعضای حاضر کمیسیون عنوان نمود که در این دوره اتاق بازرگانی سعی بر تقویت گردشگری در کمیسیون بوده ، وی خواستار حمایت و پشتیبانی سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی و معرفی افراد موثر و خبره به کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی شد . حضور پررنگ در نمایشگاههای بین المللی خارجی با پیشرانی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی را گامی موثر در شناساندن و معرفی جاذبه های گردشگری ایران دانست و به لزوم برنامه ریزی درخصوص اجرائی نمودن آن تاکید نمود.

آقای نبیل عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران سخنران بعدی جلسه بود ضمن عنوان اینکه اتاق بازرگانی بزرگترین پارلمان بخش خصوصی کشور می باشد و طبق قانون ، در تصمیم گیریهای اقتصادی ، دولت باید با اعضای اتاق بازرگانی مشورت و همفکری نماید ، به عدم اجرا شدن این قانون اشاره کرد و گفت اتاق بازرگانی و کمیسیون گردشگری باید در این خصوص مطالبه گری نمایندو پاویون گردشگری ایران در نمایشگاههای بین المللی با راهبری اتاق بازرگانی حضور پررنگ داشته باشند. وی از اینکه حتی در نام اتاق بازرگانی ، بخش گردشگری دیده نمی شود و فقط به تشکیل کمیسون بسنده شده اشاره و گفت باید در کنار نام صنایع ، معادن و کشاورزی ، عنوان گردشگری نیز درج گردد.

برخی اعضای انجمن و اعضای کمیسیون گردشگری اتاق  بازرگانی نیز سخنانی ایراد نمودند خلاصه آن بشرح زیر می باشد:

- تغییر نگاه دولتمردان به بحث گردشگری با تشکیل جلسات تخصصی 

- تامین سوخت ایرلاینهای خارجی و استفاده از آنها در خطوط هواپیمائی داخلی 

- برنامه ریزی تورهای خارجی با کمترین هزینه و میزبان بودن کیش در برنامه های سفر

- اختصاص یک کرسی در اتاق بازرگانی به منطقه آزاد کیش 

- استفاده از پتانسیلهای صنعت گردشگری اعم از ارزآور بودن ، زودبازده بودن ، کارآفرینی و اشتغال 

- تبلیغ و معرفی برای پذیرش گردشگران باتوجه به نیازهای سفر آنها در بخشهای زیارتی ، طبیعت گردی، تفریحی و ...

- استفاده از پتانسیلهای خاص جزیره کیش هم بعنوان منطقه آزاد و هم بعنوان قطب توریستی تفریحی کشور

در پایان جلسه ، تفاهم نامه ای جهت گسترش همکاریهای طرفین در حوزه گردشگری به امضا رسید.