جلسه با حضور مدیرعامل سازمان و فعالین اقتصادی کیش در هتل ویدا

| نهم خرداد ماه 1403

به نام خدا

دومین جلسه از سلسله نشستهای مدیرعامل و مدیران سازمان با تعدادی از سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی و اجتماعی جزیره کیش ، عصر روز چهارشنبه نهم خرداد ماه با میزبانی جناب آقای همدانی در سالن همایشهای هتل زیبای ویدا برگزار گردید. 

در این جلسات که  با عنوان «کافه کارآفرینی» نامیده شده درخصوص مباحث کلان جزیره منجمله توسعه پایدار جزیره در بخشهای نوآورانه و خلاق ، توسعه اقتصادی جزیره با ارائه طرحها و ایده های خاص بحث و تبادل نظر می گردد. 

در ابتدای نشست روز چهارشنبه آقای قریب با بیان اهداف این جلسات دورهمی ، درخواست کردند که شرکت کنندگان با اشاره به اهداف عالیه منطقه ازاد کیش به ارایه ایده های نو در راستای کیش آینده و رونق کسب و کارها بویژه درخصوص توسعه کردشگری در کیش پیشنهادات خود را ارایه نمایند ، سپس آقای سرهنگی نیز ، از حاضرین خواست درخصوص کیش ایده آل و بیان ایده ها و آرمانهائی که می تواند این جزیره زیبا را خاص و منحصر بفرد کند صحبت کنند. 

سپس تنی چند از حاضرین ضمن استقبال از پیشنهاد مدیرعامل سازمان و با بیان تجربیات سالهای فعالیت در جزیره کیش ، ضمن برشمردن برخی اشکالات و موانع موجود ، طرحهای نوآورانه خود را بیان نمودند که به برخی از آنها اشاره می شود :

- تاسیس یک شرکت سهامی عام با حضور سازمان بعنوان یکی از سهامداران و سایر کیشوندان جهت نوآوری و کارآفرینی و حمایت و اجرایی نمودن کسب و کارهای خلاقانه

-ایده پیاده راه مدرن یا مسیر دوچرخه در نوار سیاحتی جزیره ، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تاسیسات مدرن سرمایشی و پیشرفته که هوای معتدل با دمای مطلوب تامین می کند درحالیکه هیچ فضای بسته ای نیست و این مسیر درعین دارا بودن خلاقیت ، می تواند بعنوان یک جاذبه خاص گردشگری بخصوص در فصول گرم سال ، گردشگران فراوانی را به سمت جزیره سوق دهد. 

- اجرای مونو ریل و کمربند سبز ساحلی دورتادور جزیره که امکان بهره مندی بصری از طبیعت دریا و ساحل را همزمان برای گردشگران فراهم می کند. 

- در بخش مارکتینگ و توسعه دیجیتال  ، تولید محتوا برای جزیره بسیار لازم و ضروری بنظر می آید . باتوجه به اینکه جهان بسوی ارتباطات دیجیتال پیش می رود تولید محتوا بعنوان ابزار شناسائی جزیره و کسب و کارهای آن و همینطور معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری می تواند بسیار سودمند باشد

-توریسم سلامت که درحال حاضر یکی از مهمترین ارکان صنعت گردشگری است و باتوجه به شرایط منحصر بفرد جزیره و همچنین امکانات بالقوه آن می تواند رونق اقتصادی و ارزآوری خوبی را بخصوص از کشورهای حاشیه خلیج فارس بهمراه داشته باشد.

تعدادی از پیشکسوتان و سرمایه گذاران جزیره نیز تجربیاتی از سال‌های آغازین فعالیت خود در جزیره را بیان کردند که به نوبه خود شنیدنی و جذاب بود.