برگزاری جلسه هفتگی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش

| هفدهم اردیبهشت ماه 1403

به نام خدا
جلسه هفتگی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش ، عصر روز دوشنبه ، هفدهم اردیبهشت ماه در دفتر انجمن برگزار شد.
در ابتدای این جلسه ، آقای قریب گزارش مختصری از جلسه برگزار شده روز چهارشنبه گذشته ،که با حضور مدیرعامل محترم سازمان و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در محل هتل ترنج برگزار گردید ، بیان نمود . وی ضمن اشاره به سخنان آقای سرهنگی در نشست خبری با سخنگوی قوه قضائیه درخصوص لزوم مشارکت سرمایه گذاران در تصمیم گیریهای مرتبط با قانونگذاری ، تسهیل قوانین و ایجاد مشوق های سرمایه گذاری در مناطق آزاد ،  برگزاری اینگونه جلسات و نشستهای دوستانه را ضروری و گامی درجهت آگاهی بیشتر و درنتیجه همدلی و همسوئی مدیران سازمان با سرمایه گذاران و فعالین در راستای حل مشکلات و رونق جزیره کیش دانست . آقای قریب خروجی این جلسه را که منجر به صدور حکم آقای کاظم بایرام بخش بعنوان سفیر خلیج فارس ازسوی آقای دکتر سرهنگی بود را قابل توجه دانست و به ادامه برگزاری این جلسات در هفته های آتی تاکید نمود . آقای قریب همچنین به شروع جلسات هفتگی با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش اشاره نمود . این جلسات هفتگی در قالب گپ و گفتگوی عصرانه ، با حضور 5 نفر از اعضای انجمن و فعالین اقتصادی کیش، درراستای هم اندیشی و انتقال تجارب پیشکسوتان کیش برگزار خواهد گردید.
بحث بعدی جلسه انجمن ، پیشنهاد  ایجاد یک رسانه قوی برای مطلع کردن افراد تاثیرگذار و تصمیم ساز کشوری نسبت به مناطق آزاد و قوانین و سیاستهای اجرائی آن بود. تولید محتوا ، نحوه اطلاع رسانی  و ارائه آن ، بحثهای مالی مربوطه و چگونگی برقراری ارتباطات و پیگیری آنها مورد نقد و بررسی اعضای حاضر قرار گرفت . یکی از پیشنهادات در این خصوص؛ دعوت  این افراد تاثیرگذار به کیش و برگزاری نشستهای خصوصی و گپ و گفتهای دوستانه و آگاه نمودن آنها از مشکلات و موانع بر سرراه مناطق آزاد بود و در این مورد باتوجه به هزینه های مربوطه ، مقرر گردید آقای قریب و آقای صدوق راهکارهای پیشنهادی را با بخش خصوصی  منجمله هتلها ، آژانسهای گردشگری و چارترکننده ها پیگیری نمایند.
بخشی از جلسه نیز اختصاص به شرکت داروئی کیش مدیفارم داشت و مشکلاتی که این شرکت تولیدی درخصوص تامین آب و برق موردنیاز خود با آن گریبانگیر است مطرح گردید . پیرو توضیحاتی که نماینده شرکت آقای دکتر عظیمی از مشکلات پیش آمده به ویژه طی یک ماه گذشته درگیر آن بودند ، مقرر گردید در جلسه روز سه شنبه جاری که با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش برگزار خواهد شد حضور و با مساعدت و همراهی افراد حاضر ، راهکار مناسبی برای حل و فصل آن اتخاذ گردد.